Una dintre echipele castigatoare ale hackathonului NASA SpaceApps Challenge Romania 2020 va avea sansa sa asiste la lansarea unei nave spatiale in anul 2021

Posted by

Pe teritoriul tarii noastre s-a desfasurat in perioada 3 – 4 octombrie, anul curent, editia anuala a hackathonului NASA SpaceApps Challenge. Evenimentul s-a desfasurat in mod online, simultan in peste 200 de orase de pe intreg mapamondul. In tara noastra s-au inregistrat 135 de participanti care au avut varste cuprinse intre 14 si 35 de ani.

De asemenea in marea finala au ajuns sa-si prezinte proiectele 12 echipe provenite atat din Bucuresti, cat si din Cluj. Mai exact s-au calificat cate 2 echipe din fiecare oras pentru etapa de jurizare internationala a competitiei. Astfel pentru Bucuresti avem urmatoarele doua echipe, fiecare avand propriile solutii:

• Fire Fighters – venind cu o solutie pentru detectarea automata a pericolelor naturale;
  • Carbon Fun – a venit cu o aplicatie care poate monitoriza amprenta de carbon pe baza transportului si a consumului de energie;

Iar in ceea ce priveste orasul Cluj Napoca avem urmatoarele doua echipe:

• IOT4NATURE – a adus o solutie care detecteaza prezenta fumului, dar si a flacarilor generate de incendii si trimit informatii in cloud pentru alertarea autoritatilor si a cetatenilor din zonele afectate;
  • PAN – aceasta echipa a adus o aplicatie care creaza predictii automate privind migratia animalelor pentru a semnala orice schimbare in ecosistem;

Tot in cadrul acestei competitii au fost acordate si doua premii locale echipelor Tandem si Penteract 3.0, acestea venind cu solutii in combaterea incendiilor de vegetatie. Pentru cei interesati trebuie sa mai spunem ca juriul a fost format din urmatoarele personalitati:

• Bogdan Niculae – Inginer Manager la Thales;
  • Gabriel Traistaru – Director Digital la Divizia Digitala a Telekom Romania;
  • George V. Scripcariu – co-fondator Space Hub;
  • Florin Paun – teoretician si director de inovatie in Franta;
  • Radu Ionescu – co-fondator SecurifAI si profesor doctor in departamentul Inteligenta Artificiala din cadrul Facultatii de Matematica – Informatica din Bucuresti;
  • Cristian Roman – editor senior la Revista Stiinta si Tehnica;
  • Ulpia Botezatu – inginer cercetator la Agentia Spatiala Romana;

Si bineinteles moderatorul hackathonului a fost jurnalistul Radio Tananana, Vlad Conovaru. De altfel cele doua echipe castigatoare vor merge catre jurizarea globala si mai mult decat atat au primit si premii din partea Thales, SpaceHub si Sandler Training Romania. De asemenea restul participantilor au beneficiat de vouchere din partea Armada by Nemira si de revista Stiinta si Tehnica.

Ce-i drept solutiile echipelor castigatoare din Romania vor intra in procesul de evaluare la nivel international coordonat de catre NASA. Asadar castigatorii urmand a fi anuntati in luna ianuarie a anului 2021 si de asemenea vor primi si cate o invitatie prin intermediul careia sa-si poata prezenta proiectele personalului NASA. Ca urmare a acestui fapt castigatorii internationali vor fi invitati sa viziteze si o statie NASA impreuna cu echipa de organizare globala, SpaceApps Challenge, pentru a asista la lansarea unei nave spatiale.

In acest an tema evenimentului a fost „Actioneaza”, iar categoriile din cadrul acestei editii au fost urmatoarele: Observa, Informeaza, Sustine, Creeaza, Confrunta si Conecteaza. Prin urmare SpaceApps Challenge este un program inovator de incubare al NASA, fiind organizat anual incepand cu anul 2012 in hub-uri din intreaga lume.