Mersul pe bicicleta este printre primele lucruri pe care le inveti atunci cand este copil. Odata ce inveti sa pedalezi este imposibil sa uiti cum sa mergi pe bicicleta. Eu am invatat in urma cu 15 ani si de atunci nu am uitat cum se pedaleaza. Este o placere sa merg pe bicicleta in fiecare zi, fie ca ma indrept spre serviciu, la piata, la o intalnire sau atunci cand ma intalnesc cu prietenii mei biciclisti.
Magazinul meu preferat se numeste Probike, si ofera cele mai tari biciclete Brasov, la preturi fara concurenta. Gama lor de biciclete mountain bike ofera produse care incep de la preturi foarte accesibile precum 999lei si pot ajunge si la cateva sute de milioane, insa acelea sunt biciclete profesionale pentru cei care practica sportul la alt nivel, sau pur si simplu au prea multi bani.
Din punctul meu de vedere bicicletele mountain bike sunt cele mai avantajoase, fie ca alegi sa le folosesti in viata cotidiana in mediul urban fie ca te dedici 100% drumurilor de munte si traseelor accidentate. Oricare ar fi alegerea ta, acesta nu este gresita.
Am observat ca tot mai multi aleg sa cumpere biciclete mountain bike, in favoarea celor clasice, urbane, deoarece bicicletele mtb sunt mult mai bine construite, rezista mai mult, pot fi folosite in orice situatie climatica si arata mai bine, oferind un aspect mai robust.
De asemenea, cei care cumpara biciclete mtb sunt avantajati si pe timpul iernii cand rotile normale patineaza, cele de mountain bike isi infing crampoanele in zapada, oferind tractiunea ideala. Desigur pentru cei care vor sa treaca la o categorie mai “grea” exista si bicicletele fatbike. Acestea sunt o derivatie a bicicletelor mtb, insa rotile sunt mult mai mari si deseori nu sunt deloc dotate de suspensie. Putem sa ne gandim in felul urmator, fatbike-urile sunt precum jeep-urile 4×4 din lumea bicicletelor. Preturile lor nu difera cu mult fata de o bicicleta mtb, insa Probike ofera modele de mai multi producatori pe buzunarele tuturor.
Daca v-ati hotarat asupra unui tip de bicicleta de munte si asupra unei game de pret, este timpul sa va aplecati asupra detaliilor constructive. Inainte de a porni la drum, nu trebuie sa uitati ca bicicletele se fac de foarte multe ori din componente fabricate de terti, deci nu trebuie sa plecati de la ideea generala a unei marci de biciclete considerata buna, ci de la aceea de a gasi bicicleta cu componentele cele mai bune.
Dimensiunea: alegerea unei dimensiuni gresite este nu doar enervanta atunci cand nu ajungeti la pedale cu piciorul intins la maximum sau, dimpotriva, atunci cand genunchii se apropie prea mult de ghidon, ci si periculoasa.
In cazul unei biciclete prea mari veti avea doar senzatia enervanta ca sunteti calare pe o motocicleta, insa o bicicleta prea mica afecteaza echilibrul pe directia de deplasare, ceea ce inseamna ca riscati sa va dati peste cap in cazul unei coborari sau a unei frane bruste. In plus, in cazul unei biciclete cu suspensie pe spate, este importanta si garda la sol deoarece pedalierul va fi mai indepartat de pamant, ceea ce poate face mai dificila stationarea cu un picior coborat.
Greutatea: in cazul bicicletelor cross-country, este bine sa alegi un model cu o greutate de circa 11 – 12 kilograme, in timp ce pentru pentru modelele all-mountain se poate ajunge pana la 13-14 kilograme. Deoarece, despre greutate am mai vorbit in sectiunea anterioara, recomandam doar ponderare in cautarea unui model cat mai usor deoarece, mai jos de o anumita limita inferioara, orice suta de grame taiata are un pret foarte piperat.
Diametrul rotilor: in mod traditional, bicicletele de munte veneau echipate cu roti de 26″, insa producatorii au inceput de cativa ani sa ofere si roti de 29″. Acestea asigura o viteza mai mare si un comportament mai bun la trecerea peste obstacole, insa comportamentul in viraje deja ceva mai greoi. Rotile de 27,5″ sunt un compromis intre 26″ si 29″, alegerea lor ramanand la latitudinea cumparatorului.
Materialul de constructie: aluminiul este o alegere sigura si larg disponibila, acesta fiind usor si rezistent. Otelul este folosit ocazional fie la bicicletele ieftine, unde avem de-a face probabil cu un material prost care rugineste usor, acesta fiind arareori intalnit la un mountain bike din gama medie sau superioara. Carbonul este o optiune foarte rezistenta si foarte usoara, insa este scump si nu tot atat de rezistent la socuri, de aceea poate lipsi chiar si de pe modelele scumpe din gamele precum all-mountain sau trail.
Acestea ar fi aspectele principale dupa care sa va ghidati cand cumparati de la Probike!